Volvo ze świetnymi wynikami sprzedaży
Nie zawsze za świetną sprzedażą idą dobre wyniki finansowe. W przypadku Volvo jest jednak inaczej. Szwedzka firma w drugim kwartale roku sprzedała o 15 procent więcej samochodów niż analogicznym okresie rok temu. Sprzedaż wzrosła do 205 400 samochodów, a spory udział miały auta zelektryfikowane. Zarówno hybrydowe typu plug-in, jak i czysto elektryczne. Ich sprzedaż kwartał do kwartału wzrosła o 43 procent.
48 proc. całkowitej sprzedaży Volvo Cars w tym kwartale stanowiły samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV) i w pełni elektryczne (EV). Udział tych ostatnich w sprzedaży wzrósł do 26proc. Wysoki popyt na samochody elektryczne Volvo obrazuje pozycja rynkowa najmniejszego w portfolio SUV-a EX30, który znalazł się wśród trzech najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w Europie. Z kolei model hybrydowy typu plug-in XC60 w ostatnich miesiącach pozostaje najlepiej sprzedającym się PHEV na całym kontynencie.
Zainteresowanie modelem EX30 ma swoje odzwierciedlenie w marży brutto Volvo Cars, która od ostatniego roku wzrosła z 19,0 do 22,8 proc. W tym okresie marża brutto na samochodach elektrycznych osiągnęła rekordowy poziom 20 proc., co świadczy o opłacalności procesu elektryfikacji oferty.
Bezpieczeństwo i rozwój trafia do klientów
Przychód za drugi kwartał wyniósł 101,5 mld koron w porównaniu z 102,2 mld koron w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nieznaczny spadek wynika z niższych dochodów z produkcji na zlecenie oraz normalizacji sprzedaży wypożyczalniom samochodów. Podstawowy przychód Volvo Cars z działalności operacyjnej w tym kwartale – wyłączając przychody z produkcji na zlecenie – pozostał stabilny.
Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars: – W drugim kwartale tego roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe i rekordową rentowność mimo złożonej sytuacji geopolityczno-gospodarczej. Dzięki zrównoważonej strategii, mocnej ofercie produktowej i szybkiemu reagowaniu na zmienność, nasze wyniki operacyjne pozostają dobre. Nasza marka i wartości związane z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem, a także wyjątkowe podejście do technologii, nadal trafiają do klientów. W ciągu roku zwiększyliśmy udziały w rynku europejskim do rekordowego poziomu. Odnotowaliśmy także wzrost w Stanach Zjednoczonych, jednocześnie utrzymując stabilną pozycję w Chinach. Cieszę się, że osiągnęliśmy to przy zachowaniu dyscypliny cenowej.