Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Volvo Car Poland.
Które Volvo sprzedawały się najlepiej?
W marcu 2024 r. najlepiej sprzedawało się Volvo XC60, czyli od dłuższego czasu najchętniej wybierany model marki. Ten średniej wielkości SUV zarejestrowano 22 402 razy, czyli o 23,8 proc. więcej niż w marcu zeszłego roku. Drugie w zestawieniu XC40 uzyskało globalnie 20 557 rejestracji. Co ciekawe, to dokładnie o jedną sztukę więcej niż rok temu. Na modelowym podium marki znalazło się jeszcze duże XC90 z 10 826 rejestracjami (+10,2 proc.).
Z 78 970 sprzedanych w marcu samochodów aż 33 558 szt. (42,49 proc.) to były modele zelektryfikowane. Mowa o miękkich hybrydach, hybrydach plug-in, jak i w pełni elektrycznych samochodach. Te ostatnie stanowiły z 18 021 rejestracjami stanowiły ich największą grupę (53,70 proc.). Większość elektryków z nowym EX30 na czele sprzedano w Europie (83,05 proc.), bo aż 14 967 szt. To wzrost aż o 66 proc.
Stary Kontynent był też kluczowym rynkiem, bo w marcu łącznie sprzedano tam 39 756 Volvo (poprawa o 33 proc.). W samym marcu wzrost o 50 proc. odnotowano w USA, gdzie szwedzka marka sprzedała 15 315 samochodów. Wzrosty widać też w Chinach, gdzie firma z Goteborga zamknęła marzec z 14 005 rejestracjami.
Marzec zapewnił świetny kwartalny wynik elektrykom
Łącznie w pierwszym kwartale Volvo sprzedało 182 687 samochodów, czyli o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Co ważne dla marki, która chce do 2030 r. sprzedawać tylko auta elektryczne, sprzedaż BEV-ów w Q1 wzrosła o 27 proc. W samej Europie udało się sprzedać o blisko połowę więcej elektryków niż w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. Licznik zatrzymał się na poziomie 31 237 szt., z czego 47,91 proc. osiągnięto w marcu.
„Liczby te odzwierciedlają siłę naszej strategii i różnorodności produktów, czyli oferowania samochodów w pełni elektrycznych wraz z hybrydami typu plug-in i miękkimi hybrydami we właściwym miksie” – mówi Björn Annwall, zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars. „Robimy dobry postęp w realizacji naszego rocznego celu sprzedaży wynoszącego co najmniej 15 proc. wzrostu, a w nadchodzących miesiącach skupimy się na zwiększaniu sprzedaży naszego EX30” – dodaje.