Volvo postawiło na elektryki i firma notuje coraz lepsze wyniki. W tym roku cały czas na plusie

Od kiedy Volvo zakomunikowało, że po 2030 r. chce sprzedawać tylko samochody elektryczne, niektórzy powątpiewali, czy to będzie korzystne dla biznesu marki koncernu Geely. Tymczasem wyniki za początek 2024 r. pokazują, że sprzedaż elektryków szwedzkiej marki premium rośnie, podobnie jak ogólne wyniki firmy. Tylko w ciągu dwóch miesięcy Volvo sprzedało ponad 100 tys. nowych modeli osobowych na całym świecie.

Volvo postawiło na elektryki i firma notuje coraz lepsze wyniki. W tym roku cały czas na plusie
Podaj dalej

Elektryki Volvo przekonują coraz więcej osób

W lutym samochody zelektryfikowane osiągnęły największy w historii udział w sprzedaży marki, bo aż 44 proc. Dotyczy to zarówno w pełni elektrycznych aut z baterią (BEV), jak i hybryd plug-in (PHEV). Same elektryki były odpowiedzialne za 22 proc. wszystkich nowych rejestracji. Spora w tym zasługa nowego SUV-a na prąd, czyli Volvo EX30. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy sprzedano 5 863 egzemplarze, które trafiły do klientów w Europie, Japonii i Brazylii.

Volvo EX30 / Barcelona
Elektryczne EX30 rozkręca sprzedaż elektrycznych modeli szwedzkiej marki. // fot. Marcin Zabolski

Oczywiście najmocniejszym rynkiem dla Volvo jest Europa, w której w styczniu i lutym sprzedano 49 914 samochody osobowe. To wzrost aż o 17 proc., a względem samego lutego o 26 proc. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 13 proc. (29 963 szt.), ale najbardziej imponująco wygląda to w przypadków BEV-ów. W analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano w Europie 12 052 aut elektrycznych Volvo, a w tym już 16 270 szt. To oznacza przyrost o 35 proc. Drobny spadek o 5 proc. odnotowano tylko w przypadku spalinowo-elektrycznych PHEV-ów.

Chiński nowy rok przyhamował wzrost, ale i tak jest lepiej niż rok temu

2024 r. imponująco zaczął się także w Chinach, bo w styczniu Volvo (należy do chińskiego koncernu Geely) sprzedało tam o 36 proc. więcej aut niż w pierwszym miesiącu 2023 r. Wzrost tymczasowo zahamował w lutym przez co po dwóch miesiącach sprzedaż jest mniejsza o 4 proc. Jednak przedstawiciele Volvo podkreślają, że na ten chwilowy spadek mocno wpłynęły obchody związane z powitaniem Księżycowego Nowego Roku w Chinach, który przypadł na ubiegły miesiąc. 4-procentowy spadek Volvo zanotowało też w USA, choć tam o 25 proc. skoczyła sprzedaż hybryd plug-in.

Volvo XC60 2022
Światowym, jak i polskim bestsellerem marki pozostaje XC60. // fot. Volvo

Jednak globalnie Volvo może być zadowolone z początku 2024 r. W pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku firmie nie udało się przekroczyć bariery 100 tys. sprzedanych egzemplarzy (99 806). Po styczniu i lutym 2024 r. na liczniku są już 103 717 rejestracje. Bestsellerem światowym, jak i polskim pozostaje Volvo XC60, które w zeszłym roku odpowiadało za połowę sprzedaży. Globalnie ten model zyskał 34 037 rejestracji, z czego 1 047 w samej Polsce (u nas to lider segmentu premium).

Przeczytaj również