Od 15 lat ten SUV sprawia, że Volvo ma w Polsce bestsellera całego segmentu. W 2023 r. jeden model zrobił niemal połowę wyników sprzedaży

Nieprzerwanie od 15 lat marka Volvo kończy rok w Polsce z bestsellerem w zestawieniu modeli segmentu premium. Klienci, głównie biznesowi, najchętniej sięgają po Volvo XC60. W 2023 r. ten SUV stanowił niemal połowę wszystkich sprzedanych aut marki Volvo na polskim rynku.

Od 15 lat ten SUV sprawia, że Volvo ma w Polsce bestsellera całego segmentu. W 2023 r. jeden model zrobił niemal połowę wyników sprzedaży
Podaj dalej

Rekordowy rok

Na zorganizowanym w Warszawie śniadaniu prasowym mogliśmy poznać dokładne wyniki za zeszły rok, jakie wypracowała szwedzka marka koncernu Geely. Globalnie 2023 r. był rekordowym dla całego brandu słynącego z komfortu i bezpieczeństwa. Sprzedano aż 708 716 samochodów, czyli o 15 proc. więcej niż rok temu. Największym rynkiem Volvo pozostaje Europa z udziałem 42 proc. przed Chinami (24 proc.) i USA (18 proc.).

Volvo / śniadanie prasowe
Volvo w Polsce miało czym się pochwalić za 2023 r. // fot. Volvo

Arek Nowiński, Szef Regionu EMEA i Senior Vice President Volvo Cars: Wzrost wolumenowy wpłynął na ponad 20 proc. wzrost przychodów do poziomu prawie 400 mld szwedzkich koron. Zawdzięczamy to nie tylko większej liczbie sprzedanych aut, ale także wzrostowi średnich cen samochodów. Nasz wynik finansowy wzrósł w ubiegłym roku o 40 proc. do poziomu 25 mld szwedzkich koron, co istotne, przy zachowaniu marżowości na samochodach elektrycznych na poziomie 13 proc.

Jakie wyniki ma Volvo w Polsce?

Spośród ok. 300 tys. sprzedanych egzemplarzy w Europie, polski kawałek tortu liczył ponad 12,5 tys. sztuk. Krajowe przedstawicielstwo może pochwalić się wzrostem udziału w rynku do 2,6 proc. Wyniki napędzają głównie SUV-y, które w Polsce stanowią 82 proc. sprzedaży w ofercie Volvo. Jak co roku hitem jest Volvo XC60 (49 proc. całej sprzedaży), czyli od 2009 r. najchętniej wybierany samochód klasy premium w Polsce. Duży, bo 20-procentowy udział miało też Volvo XC40. Na wewnętrznym podium znalazło się jeszcze rodzinne Volvo XC90 (13 proc.).

Volvo EX30 / elektryczny SUV / model w skali
W 2024 r. samochody elektryczne Volvo maja mieć większy udział w sprzedaży marki na polskim rynku. // fot. Volvo

Zgodnie z przewidywaniami, Polacy najczęściej stawiali na odmiany spalinowe. Modele benzynowe stanowiły 52 proc. sprzedaży, a diesle 33 proc. Zelektryfikowane modele z dotychczasowej gamy Recharge (w tym roku następuje zmiana nazewnictwa) miały 15 proc. udziału w sprzedażowym torcie. To zasługa głównie hybryd plug-in, czyli PHEV (12 proc.). Modele w pełni elektryczne z baterią (BEV) stanowiły 3 proc. sprzedaży marki w Polsce. Firma przewiduje jednak, że w 2024 r. udział BEV-ów wyraźnie wzrośnie. Głównie za sprawą elektrycznej ofensywy modelowej jak Volvo EX30 czy flagowe Volvo EX90. Klienci cały czas mogą jednak liczyć na dalszy rozwój hybryd plug-in, które potrafią zużywać ok. 1 litra benzyny na 100 km.

Przeczytaj również