Volvo chwali się wynikami za 2023 rok - i ma czym. Sprzedaż elektryków wzrosła o 70 procent, są też inne rekordy

Absolutny rekord – tak w dwóch słowach można podsumować 2023 rok w wykonaniu Volvo. Szwedzki producent samochodów urósł o 15 procent w porównaniu z 2022 rokiem, co przełożyło się na sprzedaż 709 tys. samochodów i przychód w wysokości ponad 35 miliardów Euro. Co ciekawe, w Europie najlepiej sprzedawały się elektryki i hybrydy.

Volvo chwali się wynikami za 2023 rok – i ma czym. Sprzedaż elektryków wzrosła o 70 procent, są też inne rekordy
Podaj dalej

Europa pokochała elektryki Volvo

Samochody elektryczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze, a kierowcy chętnie przesiadają się właśnie do aut napędzanych prądem. Potwierdzają to oficjalne statystyki firmy Volvo, która podsumowała właśnie miniony rok. Okazuje się, że to właśnie elektryki stanowiły lwią część samochodów sprzedanych przesz szwedzką spółkę.

Skandynawski producent samochodów z siedzibą w Göteborgu w ubiegłym roku sprzedał 113 419 w pełni elektrycznych samochodów, co stanowi wzrost o 70 proc. w porównaniu z 2022 r. Jeśli chodzi o sprzedaż aut hybrydowych typu plug-in to Volvo sprzedało 152 561 samochodów co z kolei stanowi wzrost o 10 proc. w porównaniu z 2022 r. Sprzedaż aut w pełni elektrycznych stanowiła 16 proc. wszystkich pojazdów Volvo sprzedanych na całym świecie w 2023 r.

Prezentacja modeli EX30 i EM90 miała miejsce w czasie, gdy sprzedaż naszych samochodów ciągle rosła. Styczeń 2024 był naszym 17. z rzędu miesiącem wzrostu sprzedaży, a nasz udział samochodów w pełni elektrycznych wynosi 16%, co wyraźnie pokazuje, że zmierzamy we właściwym kierunku. Spodziewamy się, że ten napawający optymizmem trend będzie się utrzymywał w nadchodzących latach, a my, w miarę wprowadzania na rynek kolejnych modeli, będziemy dążyć do osiągnięcia naszego celu, by do roku 2030 sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne. –  podkreśla Arkadiusz Nowiński – Szef Regionu EMEA, Senior Vice President Volvo Cars.

Auta elektryczne i hybrydowe szwedzkiej marki najlepiej sprzedawały się w Europie. Okazuje się, że modele z linii Recharge (z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym) stanowiły blisko 58% wszystkich sprzedanych samochodów w tym regionie.

fot.: biztime.pl

Volvo XC60 hitem sprzedażowym

W 2023 r. najlepiej sprzedającym się modelem było Volvo XC60 ze sprzedażą sięgającą 228 646 samochodów. To raczej nie może dziwić. Mimo że lata lecą, klienci najwyraźniej wciąż doceniają ponadczasowy styl, dobre wykonanie i bogate wyposażenie. W 2022 roku sprzedano 195 338 sztuk tego samochodu. Na drugim miejscu znalazł się model XC40 z łączną sprzedażą 200 670 samochodów. Trzecie miejsce zdobyło Volvo XC90, których sprzedaż sięgnęła 107 549 samochodów.

Europa, USA i Chiny – sprzedaż rośnie dosłownie wszędzie

W Europie w ciągu całego roku firma sprzedała 294 794 samochody, co dało jej wzrost o 19% w porównaniu z 2022 rokiem. Jak wspomnieliśmy wcześniej, w tym regionie modele linii Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym stanowiły 58% wszystkich sprzedanych samochodów. Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Volvo Cars w 2023 roku wyniosła 128 701 samochodów, co dało firmie wzrost o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim.

fot.: biztime.pl

Sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła tu o 28% i stanowiła 28% sprzedaży ogółem. Sprzedaż w Chinach wzrosła natomiast o 5% w porównaniu z 2022 rokiem, co przełożyło się na 170 091 sprzedanych samochodów w 2023 roku. Od stycznia do grudnia 2023 roku łączna sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła na tym rynku o 26%.

fot.: Volvo

W 2024 roku Volvo przedstawi kilka nowych modeli, które znacząco wzbogacą ich ofertę elektryków i hybryd. Mowa tu o samochodach  C40 Recharge, XC40 Recharge, EX30, EX90 oraz SV90. Pełna oferta szwedzkiej marki na nadchodzące miesiące składa się wyłącznie z pojazdów hybrydowych, hybryd typu plug-in oraz w pełni elektrycznych. To pozwala klientom znaleźć odpowiedni model Volvo dopasowany do ich indywidualnych potrzeb.

Nic bez infrastruktury

Nowe, w pełni elektryczne modele są znaczącymi inwestycjami, ale Volvo dba o swoją przyszłość na wiele innych sposobów. Wszystkie nowe samochody wymagają infrastruktury, aby można je było wprowadzić na rynek, dlatego Szwedzi budują nowy zakład produkcyjny na Słowacji.

Z kolei w Szwecji rozpoczęła się również budowa nowej fabryki baterii w ramach spółki joint venture z firmą Northvolt, która zajmuje się opracowywaniem technologii baterii.

W rodzinnym Göteborgu otwarte zostało właśnie nowe, najnowocześniejsze centrum testowania oprogramowania, a w Kraków i Singapur to kolejne punkty globalnej sieci centrów technologicznych, koncentrujące się na rozwoju oprogramowania.

fot.: biztime.pl

Volvo inwestuje również w możliwość rozwoju oprogramowania we własnym zakresie, ponieważ kontrola nad oprogramowaniem samochodów jest niezbędna, by móc realizować strategiczne cele, a także tworzyć produkty i rozwiązania dające klientom coraz więcej satysfakcji.

Przeczytaj również