Elektryki Volvo przekonują coraz więcej osób
W lutym samochody zelektryfikowane osiągnęły największy w historii udział w sprzedaży marki, bo aż 44 proc. Dotyczy to zarówno w pełni elektrycznych aut z baterią (BEV), jak i hybryd plug-in (PHEV). Same elektryki były odpowiedzialne za 22 proc. wszystkich nowych rejestracji. Spora w tym zasługa nowego SUV-a na prąd, czyli Volvo EX30. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy sprzedano 5 863 egzemplarze, które trafiły do klientów w Europie, Japonii i Brazylii.
Oczywiście najmocniejszym rynkiem dla Volvo jest Europa, w której w styczniu i lutym sprzedano 49 914 samochody osobowe. To wzrost aż o 17 proc., a względem samego lutego o 26 proc. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 13 proc. (29 963 szt.), ale najbardziej imponująco wygląda to w przypadków BEV-ów. W analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano w Europie 12 052 aut elektrycznych Volvo, a w tym już 16 270 szt. To oznacza przyrost o 35 proc. Drobny spadek o 5 proc. odnotowano tylko w przypadku spalinowo-elektrycznych PHEV-ów.
Chiński nowy rok przyhamował wzrost, ale i tak jest lepiej niż rok temu
2024 r. imponująco zaczął się także w Chinach, bo w styczniu Volvo (należy do chińskiego koncernu Geely) sprzedało tam o 36 proc. więcej aut niż w pierwszym miesiącu 2023 r. Wzrost tymczasowo zahamował w lutym przez co po dwóch miesiącach sprzedaż jest mniejsza o 4 proc. Jednak przedstawiciele Volvo podkreślają, że na ten chwilowy spadek mocno wpłynęły obchody związane z powitaniem Księżycowego Nowego Roku w Chinach, który przypadł na ubiegły miesiąc. 4-procentowy spadek Volvo zanotowało też w USA, choć tam o 25 proc. skoczyła sprzedaż hybryd plug-in.
Jednak globalnie Volvo może być zadowolone z początku 2024 r. W pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku firmie nie udało się przekroczyć bariery 100 tys. sprzedanych egzemplarzy (99 806). Po styczniu i lutym 2024 r. na liczniku są już 103 717 rejestracje. Bestsellerem światowym, jak i polskim pozostaje Volvo XC60, które w zeszłym roku odpowiadało za połowę sprzedaży. Globalnie ten model zyskał 34 037 rejestracji, z czego 1 047 w samej Polsce (u nas to lider segmentu premium).