Piwo ma kolejny problem. Będziemy rzadziej je oglądać w telewizji?

W ostatnich miesiącach piwo nie ma łatwego życia. W kraju spada jego sprzedaż, sklepy bardziej rozważniej podchodzą do listy marek które sprzedają, a teraz może okazać się, że zabraknie reklam tego trunku w telewizji. Jeszcze jednak nie całkowicie, ale znacząco zmienią się godziny emisji potencjalnych reklam. A to też sprawi, że mało kto tak naprawdę je zobaczy.

Piwo ma kolejny problem. Będziemy rzadziej je oglądać w telewizji?
Podaj dalej

Piwo będzie reklamowane w znacznie późniejszych godzinach?

Senacka Komisja Petycji zwróciła się do odpowiednich instytucji o opinię ws. petycji dotyczącej zmiany godzin, w których dopuszczalne jest reklamowanie piwa. Ma to na celu wprowadzenie zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W telewizji, radiu, kinie i teatrze obecnie reklama złotego trunku może wyświetlać się od godziny 20:00. Jeżeli zmiany wejdą w życie będzie można je oglądać dopiero od godziny 22:00.

Polska i tak posiada jedne z najbardziej restrykcyjnych przepisów w Europie, jeżeli chodzi o emisję reklam piwa. Teraz mają być one jeszcze bardziej zaostrzone w trosce o dzieci i młodzież. Obecnie dzieci i tak najczęściej oglądają telewizję właśnie w godzinach wieczornych, a często chodzą spać później niż godzina 20:00, ale wcześniej niż 22:00. I właśnie dlatego jest tutaj uzasadniony sens wprowadzenia zmiany.

piwo bezalkoholowe prawo jazdy
fot. pixabay

Dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Bartłomiej Morzycki zwrócił uwagę, że osoby w wieku 9-18 lat stanowią tylko 2,5 procent widowni ogółem w przedziale czasowym od 20:00 do 23:00. Przedstawicielka Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom w trakcie posiedzenia stwierdziła, że ten czas jest zbyt rozległy.

– To robi wrażenie, że to jest strasznie mała grupa, ale zobaczcie państwo, jak brzmiało pytanie – między godziną 20:00 a 23:00. To jest bardzo długi czas. Moje dzieci o godzinie 23:00 istotnie śpią, ale o godz. 20:00, 20:30, czy 21:00 jeszcze oglądają telewizję, więc należałoby zmodyfikować to pytanie i zapytać o poszczególne godziny – odpowiedziała Katarzyna Łukowska.

Pozostaje poczekać, jaka ostatecznie zapadnie decyzja w tej kwestii. Nie zmienia to jednak faktu, że piwo po raz kolejny gromadzi nad sobą czarne chmury. Zmiana w godzinach reklam na pewno nie przyczyni się do poprawy sprzedaży w kraju. Choć z drugiej strony trzeba też zadać sobie pytanie, na ile faktycznie ona zachęca już w pełni świadome osoby do zakupu. Każdy z reguły już i tak wie co lubi.

Przeczytaj również