Prestiżowy plebiscyt. Co trzeba zrobić, aby go zdobyć?
Plebiscyt BRANDME CEO to jedna z najważniejszych, a zarazem najbardziej prestiżowych imprez organizowanych przez magazyn ,,Forbes”. Laureaci plebiscytu, członkowie redakcji i przedstawiciele świata biznesu oraz akademickiego wyłaniają grono liderów biznesu. Mowa tu o osobach, które wyróżniają się cechami niezbędnymi do sprawnego, a zarazem efektywnego pełnienia roli przywódcy.
Laureaci są wybierani z szerokiego grona prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych oraz ekspertów zgłoszonych bezpośrednio przez czytelników Forbesa. Aby wziąć udział w plebiscycie, kandydaci muszą zajmować konkretne stanowisko przez co najmniej trzy lata. Co ciekawe, nagrodę otrzymuje w danym roku maksymalnie 10 managerów. W bieżącym roku przyznano ją dziewięciu osobom.
Zwycięzcy plebiscytu wykazali się ogromnymi umiejętnościami oraz zaprezentowali oni najwyższe standardy pod względem siedmiu kryteriów, wypracowanych przez Kapitułę plebiscytu.
Rola Jacka Pawlaka w zarządzaniu polskim oddziałem Toyoty
Jacek Pawlak już od 2012 roku jest prezesem Toyota Central Europe. To właśnie za jego sprawą marka osiągnęła ogromny sukces na polskim rynku. W ramach ciekawostki warto wspomnieć o tym, że objął to stanowisko jako pierwszy Polak w historii firmy. Do głównych zajęć Pawlaka należy działalność oraz rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Słowacji, Węgrzech i Czechach.
Zarządzanie polskim oddziałem Toyoty zaczął od analizy najważniejszych obszarów, takich jak: konkurencyjność na rynku flotowym, postrzeganie marki oraz atrakcyjność dla klientów indywidualnych. Dodatkowo zespół pod jego skrzydłami skupił się na przebudowie sieci dilerskiej, popularyzacji hybryd, ugruntowaniu jakości obsługi serwisowej, a także rozwoju systemów finansowania w formie najmu oraz leasingu. Nie można także zapomnieć o zwiększeniu rentowności zarządzania firmą.