To nie pierwszy taki konkurs
Na samym początku warto wspomnieć o tym, że sam konkurs ,,Pracodawca jutra” został po raz szósty zorganizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Nagrody i wyróżnienia trafiają do firm, które decydują się na konkretne inicjatywy w zakresie edukacji oraz przygotowania swoich pracowników do potrzeb rynku pracy.
,,Kiedy 4 lata temu rozpoczynaliśmy rekrutację do fabryki silników i baterii elektrycznych w Jaworze, wielu ekspertów od zasobów ludzkich wątpiło, czy uda nam się w 25-tysiecznym miasteczku znaleźć pracowników do ultranowoczesnej fabryki. Postawiliśmy na aktywizację zawodową kobiet i dziś stanowią one 46% załogi. Projekt „Girls Go Technology” ma na celu przekonanie zarówno nauczycieli jak i uczennic szkół średnich w Jaworze, że kobiety mogą uzyskać kompetencje cyfrowe i doskonale radzą sobie w nowoczesnym przemyśle. Przełamujemy więc stereotypy dot. „męskich” zawodów w dobrze płatnych branżach STEM. Projekt „Girls Go Technology” pomaga młodym kobietom w wyborze ścieżki kariery właśnie w zawodach technicznych, o których wcześniej często nie myślały. „Oswajamy” je z technologią i dajemy narzędzia budzące w nich pewność siebie” – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka dyrektor komunikacji korporacyjnej. ,,Po 4 edycjach mamy w regionie już 60 absolwentek, które nie boją się wyzwań i świadomie wybierają zawody przyszłości” – dodaje.
Łącznie do konkursu zgłoszono 89 inicjatyw z całego kraju. W sumie przyznano 5 nagród głównych oraz 15 sektorowych.
Mercedes otrzymał już 3 nagrodę za projekt ,,Girls Go Technology”. W styczniu zeszłego roku doceniono go Brązowym Spinaczem w ramach plebiscytu ,,Złote Spinacze”, który był organizowany przez Związek Firm Public Relations, a we wrześniu tego samego roku projekt zajął 1 miejsce w konkursie PR Wings, w kategorii PR korporacyjny.
Czym jest projekt Mercedesa i dlaczego został stworzony?
„Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” – polega na systematycznych spotkaniach i warsztatach, które mają na celu podniesienie kompetencji cyfrowych oraz wprowadzanie młodych kobiet, uczennic szkół średnich z powiatu jaworskiego, w świat Przemysłu 4.0. Projekt powstał z inicjatywy Mercedes-Benz Manufacturing Poland w 2018 roku.
Głównym celem przedsięwzięcia jest zachęcenie jak największej liczby płci pięknej do pracy w nowoczesnym przemyśle, a jednocześnie uzmysłowienie im, że technologia to duża szansa dla kobiet na bardzo dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Na sam koniec warto wspomnieć o stałych partnerach projektu: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU i Randstad Polska.