Gdzie będą braki diesla i benzyny?
Na braki możliwości zatankowania paliwa muszą być przygotowani kierowcy wybierający się do Zakopanego lub w najbliższe okolice. Podróżując od Krakowa w kierunku Podhala jest blisko 50-kilometrowy odcinek, na którym nie ma żadnej stacji paliw. To efekt trwającej od kilku lat przebudowy słynnej Zakopianki, która potraw jeszcze 2 lata.
Choć droga jest dużo lepsza, jedzie się tam szybciej, to na razie nie ma tam nowych stacji paliw. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozkłada ręce, ponieważ wyznaczyła dwa miejsca na stworzenie takich obiektów. Niestety nie ma chętnych do wejścia już teraz w taką inwestycję. Co więcej, gdy ukończony zostanie nowy odcinek biegnący do granic Nowego Targu i Szaflar, kierowcy nie zatankują przez 63 km!
![Budowa Zakopianki](https://biztime.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2021%2F05%2Fbudowa-zakopianki.jpg)
Gdzie zatankować?
Przejazd przez Zakopiankę dobrze jest zaplanować niczym kierowcy aut elektrycznych, którzy muszą układać trasę pod to, gdzie występują ładowarki. Ostatnią stacją przy samej zakopiance jest Orlen w Myślenicach. Jeśli miniemy ten obiekt, najbliższa możliwość pojawi się dopiero po 47 km jazdy S7 na Circle K w Rdzawce.
To ważna informacja zwłaszcza dla osób jadących z daleka. Zazwyczaj dojeżdżając w okolice gór w baku jest już niewiele paliwa. Szybka jazda po ekspresowej S7 może w niebezpieczny sposób opróżnić rezerwę. Dlatego dobrze jest wyznaczyć sobie miejsce do zatankowania odpowiedniego zapasu paliwa odpowiednio wcześniej.