Kierowcy nie chcą płacić ani gorsza podatku za samochody spalinowe
Samochody spalinowe stają się kulą u nogi kierowców, którzy stoją w obliczu wnoszenia opłat za sam fakt posiadania auta innego niż elektryczne. Wielu z nich już musi płacić całkiem wysokie stawki, które potrafią wynosić od 50 zł do dziennie, do nawet 560 zł.
Konieczność wnoszenia opłat nie osłabiła kreatywności kierowców. Znaleźli nowy sposób, niezgodny z prawem, by nie wnosić żadnych opłat za wjazd do stref wolnych od emisji. Wszystko po to, by nie nadwyrężać obciążonego wysokimi kosztami paliwa budżetu.
Skala problemu jest coraz większa
Jak wynika z raportu brytyjskiej policji, liczba przypadków klonowania samochodów wzrosła dramatycznie odkąd w Londynie rozszerzono Strefy Ultra Niskich Emisji. Ilość anulowanych mandatów za wjazd do stref wzrosła o ponad 600%. Zduplikowane tablice rejestracyjne okazały się bowiem świetnym sposobem, by nie wnosić żadnych opłat za wjazd do stref czystego powietrza.
To rozwiązanie jest prawdziwym utrapieniem dla tych, którzy dostają mandaty. Prawowici właściciele tablic muszą bowiem udowadniać, że doszło do sklonowania tablic, zanim mandaty zostaną anulowane.
To dlatego, że każdy wjazd do strefy rejestrują kamery, wyposażone w opcję automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Nieuczciwi kierowcy zaś w wygodny sposób pozbyli się konieczności wnoszenia opłaty wynoszącej 12,50 GBP (70,49 zł) dziennie.
Prawdziwi właściciele samochodów ponoszą zaś koszty. Każdy, kto nie złoży odwołania, wnosi opłatę ULEZ PCN w wysokości 160 GBP (902,28 zł). Można ją obniżyć do 80 GBP (451,14 zł), jeśli zostanie zapłacona w ciągu 14 dni.
Ponad 7-letnie samochody z silnikiem diesla i 16-letnie benzynowce
Z oszustwa na zdublowane tablice rejestracyjne najczęściej korzystają kierowcy posiadający ponad 16-letnie benzyniaki i ponad 7-letnie diesle. Takie mandaty najczęściej trafiają do prawdziwych właścicieli samochodów.
Jak pisze brytyjski DailyMail, od października 2021 r. do kwietnia 2022 r. liczba anulowanych mandatów wyniosła 4687. To wzrost o 631%. Poszerzenie strefy ULEZ nastąpiło 25 października zeszłego roku. To nie koniec, bo w planach jest objęcie strefą kolejnych dzielnic Londynu, tak aby cały stał się strefą wolną od spalinowców.
Jeśli do tego dojdzie, jest duże prawdopodobieństwo, że skala procederu klonowania tablic wzrośnie. Klonowanie samochodów może przybierać różne formy. Oszuści albo kradną tablice z podobnego samochodu, albo robią fałszywki i umieszczają je na swoich samochodach. Pomocne są tu strony z ofertami sprzedaży samochodów. Sklonowane tablice rejestracyjne najczęściej trafiają na skradzione bądź niezdatne do jazdy samochody.
https://wrc.net.pl/mh-wlasciciele-samochodow-spalinowych-zaplaca-krocie-stawki-za-wjazd-do-stref-od-50-do-560-zlotych-dziennie