Żabka jest typowym osiedlowym sklepem, którego największą zaletą jest dobra lokalizacja i elastyczne godziny otwarcia. Asortyment jest na tyle bogaty, że znajdziemy tam artykuły pierwszej potrzeby, przekąski, a także dania gotowe. Które można nazwać całkiem pożywnymi obiadami.
Polska wybiera się na podbój Rumunii
Grupa Żabka, jedna z czołowych marek w sektorze modern convenience w Europie, rozpoczyna ambitną ekspansję na rynek rumuński, wprowadzając nową sieć sklepów pod nazwą Froo. W ciągu ostatniego miesiąca w Bukareszcie otwarto pięć placówek Froo. Jest to pierwszy krok w planowanej szeroko zakrojonej ekspansji na terenie całego kraju.
Froo: nowa marka i znana jakość
Jest to nowa marka w ramach ekosystemu Grupy Żabka, która w Polsce zarządza siecią ponad 10 000 sklepów pod szyldem Żabka oraz prowadzi firmę cateringową Maczfit. Froo to odpowiednik Żabki na rynku rumuńskim. Oferuje szeroki asortyment produktów spożywczych i codziennych, które zaspokajają potrzeby lokalnych konsumentów.
Anna Grabowska, Prezeska Żabka International, podkreśla znaczenie rynku rumuńskiego dla strategii ekspansji Grupy: „Rumunia jest znaczącym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, z populacją wynoszącą ponad 19 milionów mieszkańców, co czyni ją drugim co do wielkości rynkiem konsumenckim w regionie. Zbliżony do polskiego profil konsumenta oraz perspektywy rozwoju dla rynku rumuńskiego sprawiły, że ten kierunek stał się naturalnym krokiem w ekspansji Grupy Żabka.”
Strategiczne partnerstwo i lokalne wsparcie
Żabka nawiązała strategiczne partnerstwo z DRIM Daniel Distributie, liderem dystrybucji FMCG w Rumunii, przejmując większościowe udziały tej firmy. To partnerstwo pozwoliło Grupie Żabka wykorzystać lokalne know-how i doświadczenie, co jest kluczowe dla skutecznego wprowadzenia nowej marki na rynek.
Radu Trandafir, General Manager Froo Romania Retail S.R.L., podkreśla znaczenie dostosowania oferty do lokalnych potrzeb: „W pierwszym etapie otworzyliśmy sklepy w formule friends&family, co pozwoliło nam sprawdzić wprowadzone rozwiązania z zakresu IT, asortymentu oraz logistyki. Następie otworzyliśmy placówki testowe dla klientów. Pytaliśmy o ich opinie oraz spostrzeżenia na temat naszych sklepów. Zależy nam na tym, żeby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów.”
Oferta dopasowana do rumuńskiego rynku
Sklepy Froo oferują ponad 80% asortymentu składającego się z rumuńskich i międzynarodowych marek dostarczanych przez lokalnych dostawców. Ponadto wzorem polskiego rynku, znajdziemy produkty marek własnych, takie jak kanapki Tommy Bites, produkty na lunch Good Soul i napoje Barefruit. Froo Bistro, część sklepów Froo, oferuje bogatą gamę ciepłych przekąsek, takich jak hot dogi, frytki oraz kawy.
Ekologiczne podejście
Froo kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną. Wszystkie sklepy sieci uczestniczą w systemie kaucyjnym, umożliwiając klientom zwrot opakowań po produktach. W wybranych punktach zainstalowano recyklomaty do odbioru opakowań plastikowych, aluminiowych oraz szklanych.
Czy Froo zyska popularność w Rumunii?
Sukces Żabki w Polsce oraz przemyślane podejście do wejścia na rynek rumuński. Można przewidywać, że Froo ma szansę zyskać dużą popularność w Rumunii. Strategiczne partnerstwo z DRIM Daniel Distributie, dostosowanie oferty do lokalnych potrzeb oraz inwestycje w zrównoważony rozwój mogą przyczynić się do szybkiego wzrostu i akceptacji nowej marki przez rumuńskich konsumentów.
Grupa Żabka, korzysta z ponad 25-letniego doświadczenia i znajomości rynku. Ma wszystkie narzędzia, aby skutecznie wprowadzić markę Froo na rynek rumuński. Wszystko po to, żeby zdobyć lojalność tamtejszych klientów. Jak podkreśla Anna Grabowska: „Rumuńscy konsumenci doceniają małe, pobliskie sklepy, w których mogą zrealizować zakupy impulsowe do natychmiastowej konsumpcji – dlatego Froo dobrze wpisuje się w ich potrzeby ze swoją misją ‘Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz we Froo.’”
Z entuzjazmem będziemy obserwować, jak rozwija się marka w Rumunii i czy osiągnie sukces porównywalny do Żabki w Polsce.
źródło: zabkagroup.com