Ubezpieczenie OC może zmienić się dla kierowców nie do poznania. Co to oznacza?
Miniony rok zakończył się dodatnim wynikiem technicznym ze sprzedaży polis OC na poziomie 0,250 mld zł. To spory spadek względem 2021 roku. Jak wyglądało zestawienie zysków i strat ubezpieczycieli dotyczących sprzedaży OC w poprzednich latach? Posłużymy się tutaj zestawieniem opublikowanym przez MotoFakty, aby najlepiej wam to zobrazować:
- 2006 r. – zysk techniczny 0,20 mld zł
- 2007 r. – strata techniczna 0,14 mld zł
- 2008 r. – strata techniczna 0,70 mld zł
- 2009 r. – strata techniczna 0,95 mld zł
- 2010 r. – strata techniczna 0,90 mld zł
- 2011 r. – strata techniczna 0,64 mld zł
- 2012 r. – strata techniczna 0,43 mld zł
- 2013 r. – strata techniczna 0,26 mld zł
- 2014 r. – strata techniczna 0,79 mld zł
- 2015 r. – strata techniczna 1,11 mld zł
- 2016 r. – strata techniczna 1,09 mld zł
- 2017 r. – zysk techniczny 0,38 mld zł
- 2018 r. – zysk techniczny 0,46 mld zł
- 2019 r. – zysk techniczny 0,90 mld zł
- 2020 r. – zysk techniczny 0,49 mld zł
- 2021 r. – zysk techniczny 0,66 mld zł
- 2022 r. – zysk techniczny 0,25 mld zł
Kierowcy muszą być przygotowani na wzrost ceny ubezpieczenia OC. Niestety taka jest rzeczywistość
Wynik techniczny zakładów ubezpieczeń ze sprzedaży OC był w 2022 roku najgorszy od 2016 roku. Jest to zatem poważny sygnał ostrzegawczy dla kierowców, którzy mogą spodziewać się podwyżek cen ubezpieczeń. W związku z tym bieżący rok może przynieść nam kolejne zmiany na tym rynku. Choć trzeba też podkreślić, że zauważalny jest spadek wypadkowości z I kwartału 2023 roku. Wstępne dane przedstawione przez policję jednoznacznie bowiem pokazują, że w okresie styczeń – marzec 2023 r był bardzo bezpieczny na rodzimych drogach i w stosunku do roku ubiegłego liczba wypadków spadła o 9 procent. Oby tak dalej!