Prezes Toyoty nagrodzony

Prezes Toyota Central Europe, czyli Dr Jacek Pawlak został laureatem 5. edycji plebiscytu BRANDME CEO magazynu Forbes. Pawlak znalazł się w wąskim gronie managerów nagrodzonych przez polską edycję Forbesa jako najbardziej inspirujących liderów biznesu.

Prezes Toyoty nagrodzony
Podaj dalej

Prestiżowy plebiscyt. Co trzeba zrobić, aby go zdobyć? 

Plebiscyt BRANDME CEO to jedna z najważniejszych, a zarazem najbardziej prestiżowych imprez organizowanych przez magazyn ,,Forbes”. Laureaci plebiscytu, członkowie redakcji i przedstawiciele świata biznesu oraz akademickiego wyłaniają grono liderów biznesu. Mowa tu o osobach, które wyróżniają się cechami niezbędnymi do sprawnego, a zarazem efektywnego pełnienia roli przywódcy. 

Laureaci są wybierani z szerokiego grona prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych oraz ekspertów zgłoszonych bezpośrednio przez czytelników Forbesa. Aby wziąć udział w plebiscycie, kandydaci muszą zajmować konkretne stanowisko przez co najmniej trzy lata. Co ciekawe, nagrodę otrzymuje w danym roku maksymalnie 10 managerów. W bieżącym roku przyznano ją dziewięciu osobom. 

Zwycięzcy plebiscytu wykazali się ogromnymi umiejętnościami oraz zaprezentowali oni najwyższe standardy pod względem siedmiu kryteriów, wypracowanych przez Kapitułę plebiscytu. 

Rola Jacka Pawlaka w zarządzaniu polskim oddziałem Toyoty

Jacek Pawlak już od 2012 roku jest prezesem Toyota Central Europe. To właśnie za jego sprawą marka osiągnęła ogromny sukces na polskim rynku. W ramach ciekawostki warto wspomnieć o tym, że objął to stanowisko jako pierwszy Polak w historii firmy. Do głównych zajęć Pawlaka należy działalność oraz rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Słowacji, Węgrzech i Czechach. 

Zarządzanie polskim oddziałem Toyoty zaczął od analizy najważniejszych obszarów, takich jak: konkurencyjność na rynku flotowym, postrzeganie marki oraz atrakcyjność dla klientów indywidualnych. Dodatkowo zespół pod jego skrzydłami skupił się na przebudowie sieci dilerskiej, popularyzacji hybryd, ugruntowaniu jakości obsługi serwisowej, a także rozwoju systemów finansowania w formie najmu oraz leasingu. Nie można także zapomnieć o zwiększeniu rentowności zarządzania firmą. 

 

 

Przeczytaj również