Fredrik Ohlsson nowym szefem Volvo Cars ds. cyfryzacji

Począwszy od 21 października tego roku, nowym szefem działu cyfrowego Volvo Cars zostanie Fredrik Ohlsson. Dołącza on do szwedzkiego producenta z firmy produkującej akumulatory Northvolt, gdzie zajmował stanowisko dyrektora ds. informatyki. To tylko pokazuje, jak ważną i kluczową rolę odgrywa krajobraz cyfrowy w branży motoryzacyjnej. 

Fredrik Ohlsson nowym szefem Volvo Cars ds. cyfryzacji
Podaj dalej

Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo Cars

Nowa twarz w Volvo Cars

Volvo 90/90 Day
fot. Volvo Cars

Ohlsson ma ponad 20-letnie doświadczenie w kierowaniu transformacją cyfrową i biznesową w zespołach technologicznych wysokiego szczebla o zasięgu globalnym. Tym samym będzie ogdyrwał kluczową rolę w dążeniu do osiągnięcia tych ambicji w firmie Volvo. 

Szwed będzie kontynuował prace już rozpoczęte w zakresie dostarczania transformacji cyfrowej Volvo Cars i tworzenia nowej infrastruktury cyfrowej, która pomaga się rozwijać, być wydajnymi i zwinnymi, skalować i wdrażać nowe usługi dla naszych klientów.

Erik Severinsson, dyrektor ds. produktów i strategii w Volvo Cars: – Volvo Cars wkracza w erę samochodów zawsze połączonych, które są projektowane tak, aby z czasem stawały się lepsze dzięki oprogramowaniu. Posiadanie solidnej infrastruktury cyfrowej będzie dla nas kluczowe, aby odnieść sukces. Fredrik będzie kluczowym graczem w zespole, ponieważ nadal będziemy maksymalizować potencjał naszego cyfrowego krajobrazu w tej ekscytującej podróży.

Cyfryzacja będzie kluczowa

Volvo EX40 San Dune Edition
fot. Volvo Cars

W trakcie swojej kariery Fredrik pełnił kilka ról kierowniczych, gdzie z powodzeniem ustanawiał globalne strategie IT i Business Intelligence, a także wdrażał platformy IT. Jego zadania zabrały go na cały świat, mieszkał i pracował w wielu krajach, w tym w Szwecji, Szwajcarii, Niemczech, Japonii i Singapurze.

Na obecnym stanowisku w szwedzkiej firmie produkującej baterie Northvolt Fredrik kieruje globalnymi zespołami ds. technologii informatycznych, danych i transformacji biznesowej, składającymi się z 260 pracowników. Przed pracą w Northvolt przez długi czas pracował w Tetra Pak Group, ostatnio jako szef architektury IT i strategicznej architektury przedsiębiorstwa. W Tetra Pak ustanowił nową strategię IT, która pomogła firmie przyspieszyć jej transformację cyfrową, a także współkierował wdrażaniem Przemysłu 4.0.

Fredrik Ohlsson: – Dołączenie do Volvo Cars i kontynuowanie rozwoju cyfrowego szkieletu i możliwości potrzebnych do trwającej transformacji biznesowej to idealne wyzwanie. Myślę, że moje poprzednie doświadczenie, szczególnie w zakresie skalowania infrastruktury cyfrowej w dużych, ugruntowanych firmach, w połączeniu z mentalnością szybkiego start-upu, okaże się przydatne.

Przeczytaj również