Jakie zakupy robimy przez internet?
Santander Consumer Bank przygotował raport pt. „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. Dowiadujemy się z niego, że z roku na rok coraz chętniej robimy zakupy w internetowych sklepach. Z kolei sami przedsiębiorcy dostrzegają nieustannie rosnący potencjał w takiej sprzedaży, jeżeli chodzi o zwiększenie swoich zysków.
Nie ma co ukrywać, ale obecnie wszystkim nam zdecydowanie łatwiej robi się zakupy wielu produktów przez internet. Nie trzeba tracić czasu na dojazd i szukanie, tego co się chce tak naprawdę kupić. A współcześnie też nie każdy może sobie na to pozwolić, mając wiele innych obowiązków.
Nabywając produkty z poziomu laptopa czy telefonu trwa to chwilę, a w dodatku bardzo często daną rzecz można pozyskać w lepszej cenie. Tanie, a nawet i darmowe wysyłki oraz zwroty, dodatkowo tylko zachęcają do tego, aby kupować właśnie w ten sposób.
Największym zainteresowaniem w sklepach online cieszą się ciuchy oraz buty – tak stwierdziło 59 procent osób, które dokonuje zakupów w sieci. Jedna trzecia Polaków sięga natomiast po kosmetyki oraz elektronikę, natomiast co piąta osoba zamawia leki i suplementy diety oraz sprzęt RTV i AGD.
Co kupują najchętniej mężczyźni, a co kobiety?
Płeć piękna w zakupach internetowych najbardziej ukierunkowana jest na kategorię moda i beauty. 73 procent kobiet przyznaje, że woli kupować w ten sposób wspomniane ubrania i buty, a 53 procent z nich w internecie zaopatruje się w kosmetyki. Wśród mężczyzn proporcje tutaj wyglądają odpowiednio 44 i 14 procent. Zdecydowanie bardziej ta grupa skupia się na produktach elektronicznych oraz RTV i AGD – 33 procent.
Jeżeli chodzi o produkty spożywcze, to te wciąż są szeroko omijane przez Polaków. Zdecydowanie bardziej wolimy kupować żywność w tradycyjny sposób, niż liczyć na to, że ktoś dostarczy nam jakościowe jedzenie. Tylko 9 procent respondentów deklaruje, że dokonuje czasem takich zakupów przez internet.