Fiat wciąż najskuteczniejszą marką grupy Stellantis

Fiat pozostaje najbardziej skuteczną marką grupy Stellantis. I to mimo faktu, że włoski producent od dawna nie wprowadził na rynek żadnej nowości. Nowe Punto, Panda, czy „pięćsetka”? Włosi cały czas zapowiadają też dużego, porządnego SUV-a, nie mówiąc już o powrocie na rynek kompaktów. Co ciekawe, mimo braku nowości w portfolio, włoska firma wciąż notuje najlepsze wyniki z całej grupy Stellantis. 

Fiat wciąż najskuteczniejszą marką grupy Stellantis
Podaj dalej

Fiat nie ma właściwie żadnych nowości

fiat-tipo-kombi
fot. Fiat

Wydaje się, że najlepsze czasy marki Fiat już dawno minęły. Zeszłoroczne liczby nawet nie zbliżają się do rekordowych 581 000 sprzedanych Fiatów Punto w 1997 roku. Włosi byli na szczycie i z powodzeniem walczyli z takimi produktami jak Volkswagen Golf, który w tym roku świętuje swoje 50-lecie. 

Zeszłoroczne liczby sprzedażowe, jak wspomnieliśmy, mają się nijak do historii. W 2023 Fiat sprzedał w Europie 381 026 samochodów – wszystkich swoich modeli. I choć to dużo niższy wynik, wystarcza, aby być najskuteczniejszą marką spośród wszystkich zrzeszonych pod skrzydłami Stellantis. 

Wystarcza nawet brak jakichkolwiek nowości. Obecna Panda ma już 12 lat, spalinowa „500” – 17 lat. Nawet wciąż całkiem świeży Fiat Tipo pochodzi z 2015 roku. Nowe samochody elektryczne nie przebijają się do mainstreamu. Ale w sumie dlaczego mamy się temu dziwić? Skoro to wystarcza, aby notować dobre liczby sprzedażowe, Włosi mogą udać się na w pełni zasłużoną siestę.

fiat-fastback-suv-bmw-x4
fot. Fiat

Stellantis opublikował wyniki za 2023 rok – są zaskakujące 

Na całym świecie Fiat sprzedał w zeszłym roku 1,35 miliona samochodów, co stanowi wzrost o 12% rok do roku. I choć w Europie możemy narzekać na brak nowości, w innych częściach świata sytuacja wygląda nieco inaczej. 

Włoski producent utrzymuje rzecz jasna bardzo dobre wyniki w swojej ojczyźnie, ale wybijają się z tłumu jeszcze trzy inne lokalizacje. Dobre wyniki sprzedażowe w 2023 roku zanotowano w Algierii (78,6% udziału w rynku), Brazylii (21,8%) oraz Turcji (15,7%). Dzieje się tak za sprawą modeli, których nie ma dostępnych w Europie. 

Pomogły one przezwyciężyć inne marki Stellantis, w tym Citroena, Peugeota i Opla. W Europie sytuacja może jednak się wkrótce poprawić. Włosi planują w tym roku zaprezentować zupełnie nową Pandę oraz model 500. 

Przeczytaj również