Facebook walczy z dezinformacją
Jak podaje Reuters, w obliczu rosnących obaw związanych z rozpowszechnianiem dezinformacji i niewłaściwym wykorzystaniem sztucznej inteligencji Meta, spółka matka ogłasza nowe plany. Facebook powoła dedykowany zespół, który zajmie się tymi kwestiami przed nadchodzącymi czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego.
Ta inicjatywa jest bezpośrednią odpowiedzią na obawy przed ingerencją w wybory i potencjalnym rozpowszechnianiem fałszywych informacji. Generatywna sztuczna inteligencja zdecydowanie ułatwia takie zadanie. Technologia jest zdolna do szybkiego tworzenia tekstów, obrazów i filmów tylko na podstawie otrzymanych podpowiedzi.
Marco Pancini, szef ds. europejskich Meta ujawnił plany uruchomienia Centrum Operacji Wyborczych. Ma ono powstać w miarę zbliżania się wyborów do parlamentu europejskiego. Jego zdaniem będzie z kolei identyfikowanie i łagodzenie potencjalnych zagrożeń w czasie rzeczywistym.
Trzy nowe partnerstwa
Współpraca Meta z 26 niezależnymi organizacjami weryfikującymi fakty w całej Unii Europejskiej będzie bardzo pomocna. Organizacje obsługują aż 22 języki i cały czas podkreślają swoje zaangażowanie w zwalczanie dezinformacji. Facebook w Bułgarii, Francji i na Słowacji otrzyma także trzy nowe partnerstwa. Wszystko po to, aby zwiększyć wysiłki na rzecz zwalczania dezinformacji – szczególnie w tych regionach.
Inicjatywa ta wpisuje się w niedawną współpracę między 20 wiodącymi firmami technologicznymi. Zobowiązały się one do współpracy w celu zwalczania rozprzestrzeniania fałszywych treści za pośrednictwem technologii sztucznej inteligencji podczas wyborów na całym świecie.