Volvo Cars dostosowuje swoje ambicje biznesowe na rok 2026 i na kolejne lata 

Volvo Cars dostosowało swoje podstawowe ambicje biznesowe na nadchodzące lata, odzwierciedlając nieustanne skupienie firmy na tworzeniu wartości przy jednoczesnym zachowaniu pragmatyzmu w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Dostosowane ambicje biznesowe zostały ujawnione przed Dniem Rynków Kapitałowych Volvo Cars, który miał w miejsce w Goteborgu w Szwecji. 

Volvo Cars dostosowuje swoje ambicje biznesowe na rok 2026 i na kolejne lata 
Podaj dalej

Volvo dostosowuje ambicje biznesowe na kolejne lata

Volvo XC90 wnętrze
fot. Volvo Cars

Zamiast dążyć do absolutnego celu przychodowego, ambicją Volvo Cars jest teraz dalsze wyprzedzanie rynku samochodów premium do 2026 roku, tak jak miało to miejsce w ostatnich latach. Biorąc pod uwagę zwiększoną złożoność, zwłaszcza w odniesieniu do globalnego handlu i taryf, firma ma również na celu osiągnięcie marży na poziomie 7-8 procent za cały rok w 2026 r.

Jeśli chodzi o generowanie wolnych przepływów pieniężnych, Volvo Cars nadal dąży do neutralności przepływów pieniężnych w latach 2024 i 2025, a następnie do silnego wolnego przepływu pieniężnego od 2026 r. Od 2026 r. Volvo Cars spodziewa się dalszych korzyści z obecnej fazy inwestycyjnej dzięki wyższej rentowności i silniejszemu wolnemu przepływowi pieniężnemu.

Ambicje dotyczące skorygowanych przychodów i marży EBIT są kontynuacją ogłoszenia dotyczącego zmienionych ambicji Volvo Cars w zakresie elektryfikacji. Firma obecnie dąży do tego, aby do 2025 r. 50-60 procent jej globalnej sprzedaży składało się z samochodów zelektryfikowanych, a więc zarówno modeli hybrydowych typu plug-in, jak i w pełni elektrycznych. Oczekuje się, że do 2030 r. samochody zelektryfikowane będą stanowić od 90 do 100 procent globalnej sprzedaży. Pozostałe 10 procent pozwoli na sprzedaż ograniczonej liczby modeli hybrydowych, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Volvo EX40 San Dune Edition
fot. Volvo Cars

Ważne zmiany dotyczące elektryfikacji

Te dostosowane ambicje w zakresie elektryfikacji prowadzą również do nowych ambicji w zakresie redukcji emisji CO2, które pozostają wiodące dla branży motoryzacyjnej. Volvo Cars ma obecnie na celu zmniejszenie swojego śladu CO2 na samochód o 30-35 procent do 2025 r. w porównaniu z poziomem bazowym z 2018 r., co jest ważnym krokiem w kierunku redukcji emisji CO2 na samochód o 65-75 procent do 2030 r.

Firma będzie nadal współpracować ze swoimi dostawcami w celu zmniejszenia emisji z materiałów i ze swoich operacji, w tym łańcucha dostaw i sieci logistycznych. Firma nadal zachowuje potencjał dystrybucji dla akcjonariuszy po zakończeniu bieżącej fazy inwestycyjnej. Więcej szczegółów zostanie podanych bliżej tego momentu.

Volvo EX30 / niewielki SUV
fot. Volvo Cars

Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars:Volvo Cars stoi na przełomowym i ekscytującym skrzyżowaniu w naszej podróży. Przez ostatnie kilka lat kładliśmy podwaliny, które dały nam silną pozycję, w jakiej jesteśmy dzisiaj. Wyostrzone ambicje biznesowe, które ogłaszamy dzisiaj, jeszcze bardziej wzmacniają nasze zaangażowanie w zwiększanie wartości jako firmy, przy jednoczesnym zachowaniu wierności naszemu celowi. Jak już wcześniej powiedziałem: biznes to nie gra o perfekcję, chodzi o ciągły postęp i adaptację.

Przeczytaj również